E-commerce coach - Rens Drost

Diensten —

E-commerce coach

Heb je een webshop, maar loop je vast in de groei van je business? Ik help jou als e-commerce coach om de volgende stap te zetten met jouw webshop. Door bewezen strategieën en technieken leer je hoe je meer verkeer naar je website kunt trekken, conversies kunt verhogen en een loyale klantenkring kunt opbouwen. Coaching is afgestemd op jouw specifieke bedrijfsbehoeften en helpt jou om snel resultaten te behalen.

Intro —

Om webshops verder te laten groeien, bied ik een gericht coachingstraject aan voor e-commerce managers. Als e-commerce manager loop je vaak tegen het probleem aan dat je intern geen geschikte sparringpartner hebt, wat leidt tot belemmeringen in je kennisontwikkeling en persoonlijke groei.

Twee smaken —

Wat

Twee keer per maand ga ik met de e-commerce manager in overleg om de (e-com) roadmap te waarborgen.

Waarom

Om de realisatie van het businessplan te waarborgen en kennis in het team te vergroten geef ik maandelijks management-, marketing- & e-commerce advies.

Periode

Het coachingstraject duurt minimaal 6 maanden omdat impact op het resultaat dan kan worden gegarandeerd.

Hoe

Eén keer per maand vindt er een afspraak plaats op locatie en om kort op de bal te blijven vindt er ook één keer per maand een videocall plaats.

Twee smaken —

Wat

Twee keer per maand ga ik met de e-commerce manager in overleg om de (e-com) roadmap te waarborgen.

Periode

Het coachingstraject duurt minimaal 6 maanden omdat impact op het resultaat dan kan worden gegarandeerd.

Waarom

Om de realisatie van het businessplan te waarborgen en kennis in het team te vergroten geef ik maandelijks management-, marketing- & e-commerce advies.

Hoe

Eén keer per maand vindt er een afspraak plaats op locatie en om kort op de bal te blijven vindt er ook één keer per maand een videocall plaats.

Uitdagingen —

  • Er is nog geen inhoudelijk businessplan voor de komende jaren m.b.t. de groei ambities.

  • De organisatie mist intern de kennis om een businessplan op te stellen.

     

  • Er worden geen scherpe keuzes gemaakt

     

  • Verantwoordelijkheid van de online omzet wordt neergelegd bij de e-commerce manager.

     

  • Inzicht in data is beperkt.

     

  • Er ontbreekt een externe sparringspartner die met een frisse blik de webshop kan beoordelen.
e-commerce schema

Mijn visie —

Het succes van e-commerce zit niet alleen verscholen in het juiste IT platform of een goede online marketing strategie. Een e-commerce strategie wordt succesvol als de complete organisatie er achter gaat staan. 

In een samenwerking met de e-commerce manager streef ik er daarom naar om intern afdelingen aan elkaar te verbinden. Ook fungeer ik als schakel tussen de diverse externe bureaus waarmee wordt samengewerkt. Denk hierbij aan een online marketingbureau, reclamebureau en webbouwer.

De coaching gesprekken brengen nieuwe kansen aan het licht en geven vertrouwen om belangrijke keuzes te maken. Het coachingstraject duurt minimaal 6 maanden omdat impact op het resultaat dan kan worden gegarandeerd. 

Om het coachingstraject te laten slagen is een ambitieuze e-commerce manager die graag wilt groeien van essentieel belang.

Over mij —

Als allereerste fulltime medewerker ben ik sinds 2011 nauw betrokken geweest bij de oprichting van onlyformen.nl. Mijn focus lag op het optimaliseren van de webshop, het uitvoeren van online marketingstrategieën, het opzetten van een klantenservice en het professionaliseren van logistieke processen. Sinds de start van dit e-commerceplatform heeft het jaarlijks een groei in de dubbele cijfers doorgemaakt, waardoor ik kon doorgroeien van een praktische medewerker naar een leidinggevende rol.

Als verantwoordelijke voor marketing en e-commerce heb ik samen met een toegewijd team van marketeers en e-commerce specialisten dagelijks gewerkt aan het maximaliseren van de zichtbaarheid van Only for Men en het vergroten van de (online) omzet.

Momenteel ondersteun ik organisaties als freelance Marketing & E-commerce Manager bij het realiseren van groei en het professionaliseren van teams. Op dit moment ben ik actief betrokken bij projecten voor PLNTS.com, 123planten.nl, Fashioncheque, Rico Moda en Pip Studio.

Naast mijn freelance werkzaamheden ben ik ook als bestuurslid verbonden aan MarketingMinds, een vereniging van 80 marketeers die vijf keer per jaar samenkomen om kennis te delen en te leren van marketingexperts. Dit biedt mij het voordeel van een uitgebreid netwerk en stelt me in staat om voortdurend mijn kennisniveau te blijven ontwikkelen.

Laten we jouw e-commerce groei een boost geven!

Neem vandaag nog contact met me op om te bespreken hoe we samen kunnen werken aan jouw succes.

Wij maken gebruik van 🍪’s – bekijk ons ​​privacybeleid voor meer informatie.