HSB

HSB

HSB

Industrie

Horeca

Groothandel

Diensten

Marketing

Workshops

Een frisse blik middels diverse marketing workshops voor het marketingteam, MT en de aandeelhouders.

Marketingplan

HSB was zoekende in het opstellen van een duidelijke en effectieve marketingstrategie. In een brainstorm met het marketingteam ben ik aan de slag gegaan met het in kaart brengen van drie doelgroep profielen, de kernwaarde en klantbeloftes. Door deze elementen scherp op het viezer te hebben konden we vervolgens stappen maken met de creatie (formats) en het mediaplan. 

Na een middag durende workshop had het marketingteam veel scherper voor ogen hoe ze hun marketingplan voor 2022 konden gaan invullen, budgetteren en perfectioneren. 

Hillbrandt koffie

Om de positie in de koffiemarkt te verstevigen introduceert HSB medio 2022 een nieuw koffie merk. Voor dit koffiemerk ben ik aan de slag gegaan met het marketingteam om een heldere strategie te formuleren. De aanpak van de workshop kwam overeen met die voor het marketingplan. De uitkomst was uiteraard anders, dus er diende goed te worden gekeken naar een seperate creatie en media aanpak. 

Aan de hand van de workshop is het team aan de slag gegaan met een concrete productieplanning. Eind maart 2022 zullen de eerste resultaten van de workshop in praktijk zichtbaar worden.

Workshops —

LinkedIn training

Het netwerk op LinkedIn van de eigenaren en accountmanagers is groot, maar het bereik beperkt. Na een kennismaking bij HSB kwam ik in overleg met de marketingmanager snel tot de conclusie dat er meer actie met LinkedIn moest worden ondernomen. We hebben binnen twee weken een workshop opgezet om marketingmedewerkers en accountmanagers te trainen in het gebruik van LinkedIn. 

De workshops zijn met veel enthousiasme ontvangen en het bereik via LinkedIn is voor HSB enorm toegenomen. De workshop was zeer pragmatisch ingestoken door direct aan de slag te gaan met de LinkedIn profielen, een eerste post te schrijven en een contentkalender op te stellen.

Accountmanagers en aandeelhouders zijn momenteel dagelijks actief op het platform en posten nu met de nodige regelmaat. De posts sluiten aan op de kernwaarden van HSB waardoor niet alleen het bereik is vergroot maar ook de boodschap van HSB krachtiger over wordt gebracht op prospects en klanten. 

Wij maken gebruik van 🍪’s – bekijk ons ​​privacybeleid voor meer informatie.