Strategie —
Strategische plannen die altijd worden omgezet naar heldere en toepasbare acties voor een marketing & e-commerce team.

Strategische plannen die altijd worden omgezet naar heldere en toepasbare acties voor een marketing & e-commerce team.
Strategische plannen die altijd worden omgezet naar heldere en toepasbare acties voor een marketing & e-commerce team.
Een businessplan inclusief roadmap met heldere KPI’s, marketing, e-commerce en management adviezen.
Rens Drost in samenwerking met Multiply en de stakeholders.
Om aan de hand van een gestructureerd stappenplan te kunnen werken aan het realiseren van (online) omzetgroei.
8 weken doorlooptijd.
Een businessplan inclusief roadmap met heldere KPI’s, marketing, e-commerce en management adviezen.
Om aan de hand van een gestructureerd stappenplan te kunnen werken aan het realiseren van (online) omzetgroei.
Rens Drost in samenwerking met Multiply en de stakeholders.
8 weken doorlooptijd.
Stap 1 – intake
Ik start de uitwerking van het businessplan met een gedegen 0-meting om meer kennis van de organisatie op te doen. Dit zal er tevens voor zorgen dat we meer kansen aan het daglicht krijgen. Om meer kennis op te doen komen ik graag een hele dag bij jullie op locatie om te spreken met diverse personeelsleden.
Ik voer in samenwerking met Multiply een analyse uit aan de hand van jullie Google Analytics data en (indien beschikbaar) CRM informatie.
Stap 2 – uitwerking
Na de 0-meting en intake gesprekken kan er worden gestart met de uitwerking van het optimalisatieplan. Dit document zal een uitwerking worden van concrete stappen om (online) omzetgroei te kunnen realiseren. Voor de invulling van dit plan werk ik samen met diverse partners om een hoog niveau te kunnen waarborgen.
Stap 3 – presentatie
Vanuit de documentatie van het businessplan werk ik een presentatie uit. Tijdens de presentatie licht ik toe tot welke insights ik ben gekomen en wat belangrijke stappen zijn om te nemen.
De presentatie geeft de mogelijkheid om feedback te geven op mijn plan. Naar aanleiding daarvan kan ik wijzigingen verwerken en de roadmap opstellen.
Stap 4 – roadmap
Na de presentatie wordt het businessplan omgezet naar een concrete roadmap. De roadmap dient als routekaart om de juiste stappen te kunnen nemen. Het geeft het team houvast, rust en vertrouwen in het stellen van de juiste prioriteiten.
De roadmap bevat heldere doelen die worden ingedeeld in kwartalen. Zo gaan we doelgericht en efficiënt aan de slag om de groeiambities waar te maken.
Het succes van e-commerce zit niet alleen verscholen in het juiste IT platform of een goede online marketing strategie. Een e-commerce strategie wordt succesvol als de complete organisatie er achter gaat staan.
In een samenwerking met de e-commerce manager streef ik er daarom naar om intern afdelingen aan elkaar te verbinden. Ook fungeer ik als schakel tussen de diverse externe bureaus waarmee wordt samengewerkt. Denk hierbij aan een online marketingbureau, reclamebureau en webbouwer.
Als eerste fulltime medewerker ben ik sinds 2011 betrokken geweest bij de opzet van onlyformen.nl. De focus van werkzaamheden lag op webshop optimalisatie, online marketing, opzet klantenservice en professionaliseren van logistieke werkzaamheden. Het e-commerceplatform groeit al sinds de start jaarlijks met dubbele cijfers, waardoor ik van hands-on medewerker kon groeien naar een managementrol.
Als verantwoordelijke voor de marketing en e-commerce, ben ik samen met een team van gedreven marketeers en e-commerce specialisten, dagelijks bezig geweest om de zichtbaarheid van Only for Men te maximaliseren en de (online) omzet te laten groeien.
Momenteel ondersteun ik als freelance Marketing & E-commerce manager organisaties met het realiseren van groei en professionaliseren van teams. Momenteel ben ik o.a. actief voor PLNTS.com, Fashioncheque, Rico Moda en Carpetright.
Naast mijn freelance werkzaamheden ben ik als bestuurslid betrokken bij MarketingMinds. Een club van 80 marketeers die vijfmaal per jaar bij elkaar komen om kennis te delen en te leren van marketingexperts. Ook ben ik actief deelnemer in een van de Shopping Tomorrow expertgroepen. Dit levert mij het voordeel op van een groot netwerk en voorziet mij in het continue ontwikkelen van mijn kennisniveau.
Wij maken gebruik van 🍪’s – bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.