E-commerce coach - Rens Drost

Strategie —

E-commerce strategie

Als e-commerce specialist help ik jou te ontdekken waar jouw webshop kansen laat liggen en hoe je deze kunt benutten voor succesvolle groei. Aan de hand van het door mij ontwikkelde e-commerce model ben ik in staat om binnen enkele weken inzichtelijk te maken waar de kansen liggen voor jouw webshop.

Intro —

Met mijn unieke e-commerce model kan ik snel en efficiënt de pijnpunten van jouw webshop identificeren en omzetten naar concrete mogelijkheden voor verbetering. Zo kun jij je richten op wat echt belangrijk is. Bij mij geen wollige plannen die verdwijnen in de la. Ik lever strategische plannen die altijd worden omgezet naar heldere en toepasbare acties voor een marketing & e-commerce team. Zo weet jij altijd waar je aan toe bent.

Twee smaken —

Wat

Een businessplan inclusief roadmap met heldere KPI’s, marketing, e-commerce en management adviezen.

Projectteam

Rens Drost in samenwerking met Multiply en de stakeholders.

Waarom

Om aan de hand van een gestructureerd stappenplan te kunnen werken aan het realiseren van (online) omzetgroei.

Periode

8 weken doorlooptijd.

Twee smaken —

Wat

Een businessplan inclusief roadmap met heldere KPI’s, marketing, e-commerce en management adviezen.

Waarom

Om aan de hand van een gestructureerd stappenplan te kunnen werken aan het realiseren van (online) omzetgroei.

Projectteam

Rens Drost in samenwerking met Multiply en de stakeholders.

Periode

8 weken doorlooptijd.

Stappenplan —

Stap 1 – intake

Ik start de uitwerking van het businessplan met een gedegen 0-meting om meer kennis van de organisatie op te doen. Dit zal er tevens voor zorgen dat we meer kansen aan het daglicht krijgen. Om meer kennis op te doen komen ik graag een hele dag bij jullie op locatie om te spreken met diverse personeelsleden. 

Ik voer in samenwerking met Multiply een analyse uit aan de hand van jullie Google Analytics data en (indien beschikbaar) CRM informatie.

Stap 2 – uitwerking

Na de 0-meting en intake gesprekken kan er worden gestart met de uitwerking van het optimalisatieplan. Dit document zal een uitwerking worden van concrete stappen om (online) omzetgroei te kunnen realiseren. Voor de invulling van dit plan werk ik samen met diverse partners om een hoog niveau te kunnen waarborgen. 

Stap 3 – presentatie

Vanuit de documentatie van het businessplan werk ik een presentatie uit. Tijdens de presentatie licht ik toe tot welke insights ik ben gekomen en wat belangrijke stappen zijn om te nemen. 

De presentatie geeft de mogelijkheid om feedback te geven op mijn plan. Naar aanleiding daarvan kan ik wijzigingen verwerken en de roadmap opstellen. 

Stap 4 – roadmap

Na de presentatie wordt het businessplan omgezet naar een concrete roadmap. De roadmap dient als routekaart om de juiste stappen te kunnen nemen. Het geeft het team houvast, rust en vertrouwen in het stellen van de juiste prioriteiten. 

De roadmap bevat heldere doelen die worden ingedeeld in kwartalen. Zo gaan we doelgericht en efficiënt aan de slag om de groeiambities waar te maken.

E-commerce checklist | 150+ ideeën —

Ben jij klaar om jouw e-commerce avontuur naar het volgende niveau te tillen?

Wij hebben iets bijzonders voor je! Als voorproefje op onze uitgebreide e-commerce strategie hebben we een krachtige E-commerce Checklist samengesteld, boordevol meer dan 150 ideeën om je online bedrijf te laten groeien. En het beste nieuws? Je kunt deze checklist nu bemachtigen voor slechts €49,- euro.

Waar wacht je nog op? Klik op de onderstaande link om jouw exemplaar van de E-commerce Checklist te bemachtigen en te beginnen aan een opwindende reis naar e-commerce succes:

Download de E-commerce Checklist

Laten we jouw e-commerce groei een boost geven!

Neem vandaag nog contact met me op om te bespreken hoe we samen kunnen werken aan jouw succes.

Wij maken gebruik van 🍪’s – bekijk ons ​​privacybeleid voor meer informatie.